15 september 2011

Join the Zumbaparty...

I kväll är det alltså premiär för Zumba®. Två grupper kommer jag att köra och första grupp startar 17:15 och andra grupp startar 18:15. Jag hoppas att ni alla kommer att gilla detta lika mycket som jag och Zumba® är roligt, svettigt!

Har även premiär som Instruktör i Zumba® i dag förutom så på en låt som jag körde för Er i somras. =P Men den räknas väl inte eller hur? Så det ska bli extrakul att få köra med Er i kväll. Jag har ju som de flesta redan vet instruerat i många år som gruppträningsinstruktör men dock inte i Zumba® och jag gick min utbildning i april och är numera en Lic. Zumba® Fitness Instruktör.

Jag har 14 låtar som jag ska avverka tillsammans med er och jag hoppas att jag ska komma ihåg all koreografi. ;) Zumba® är ju mycket lättare att följa med i än tex Aerobics eller Step-up eftersom vi använder drop-off koreografi. Det menas med att jag har koreografi baserat på varje låt, när en låt är slut så släpper vi den koreografin och går raskt över på nästa koreografi och låt.

Det betyder att du som utövare/deltagare ej behöver komma ihåg så mkt åt gången, men o andra sidan kräver det i stället att jag som instruktör ska kunna hålla idet här fallet 14 olika koreografier i huvudet. Hehheee.. Så jag hoppas att ni är snälla med mig i dag i fall att jag glömmer något! =P Huvudsaken är väl att vi har roligt och att vi hela tiden har ett leende på läpparna. Då spelar nog ingen black out någon roll!!

Hoppas också att ni laddar ordentligt med vatten, handduk och bra skor! Gärna skor som har en slätyta, fitness skor är bra, men en vanlig joggingsko är inte att rekomendera då den är så räfflad under att det lätt kan suga fast i golvet, men har du ingen fitness sko så ta det du har!
Många härliga Zumbahugs till er alla!
PS. Till dig som har anmält dig och har plats på något utav dessa två ovanstående pass. Om det är så att du får förhinder/sjuk etc. så skulle jag uppskatta om du ville meddela mig eftersom det kan finnas någon/några som vill köra ett pass. DS.

Inga kommentarer: