18 mars 2015

Terminen rullar på.....några veckor kvar :-)

Än har vi några veckor kvar på terminen så du som tvekar - kom gärna!

Som "yogafröken" måste jag få berömma min numera rätt stora yogagrupp :-)
Alla är vi på lite olika nivåer men samsas så fint i lokalen ändå.

Det är inte måttligt vad mina yoginisar står ut med:
Jag drar några i håret, "knuffar", tänjer och lägger mig på dom oxå ibland.
Ingen har vett att säga ifrån ;-)

Alla har vi olika förutsättningar och genom yoga lär man sig långsamt att
acceptera vad sin kropp förmår. Ibland tar man i för mycket (ja man kan
skada sig även i yoga tyvärr) men man kan lära mycket även av det. Vår
vilja och ego kan få oss att pressa på för mycket ibland. Denna träning ger
oss dock möjlighet att lära känna kroppen på ett helt annat sätt eftersom
det går lite långsammare än "vanlig" träning. Det innebär inte att det inte
kan vara vääääldigt jobbigt ändå. Du har ett eget ansvar för din kropp så
gör det du kan och vill! :-) Alla övningar finns i många svårighetsgrader.
Fråga gärna om du känner att någon övning behöver vara lättare eller för
vissa kanske svårare..... Och glöm inte andas!

Syns vi nästa vecka? Hoppas det :-)
 




Inga kommentarer: