23 september 2011

Zumba dig i höstform

Är du less på den norrländska hösten?

På baksidan av Centrumhuset i källaren finns genvägen till latinamerikanska rytmer och exotisk hetta. Dansflugan Zumba har hittat till Ullånger.

60-talet gympaskor nöter envet­et vårt gympagolv i vår gruppträningslokal uppdelat på två grupper.

Latinamerikansk dans

Zumba har tveklöst lyckats knipa rollen som den senaste träningsflugan – mixen av het latinodans och aerobicssteg har spritt sig som en löpeld från ursprungslandet Colombia.

Zumba beskrivs av skaparna som en träningsrevolution och ”det bästa partyt som finns”.
I dag har Zumba förvandlats till en träningsindustri med blomstrande försäljning av särskilda kläder, musik och videor.

Jag förstod träningsformens potential och skaffade licensen som krävs för att få lära ut Zumba i våras och snart är det även dags för våran Frida att göra det för att ni ska få mera...

På Zumban kommer det folk som aldrig tidigare vågat sig på en dansklass. Det visar att det kan vara kul att träna och att det passar de flesta.

Men det ser inte särskilt lätt ut om man tittar på...
Men det blir det när man är med, jag lovar!

Man ska kunna ha sju vänsterfötter, det gör inget. Alla kan, även om man inte har världens bästa taktkänsla. Det är en härlig känsla för mig som instruktör se att jag får med sig folk som aldrig dansat förut och upptäcker att de faktiskt kan! Det är så grymt kul att se utvecklingen.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Move your body shake it shake it, jag som aldrdig trodde att dansklasser va ngt för mig , är nu helt såld på zumba och vilken träning!!!
Tiden bara springer i väg och man vill bara ha mer o mer

Sus sa...

Ja visst är det kul!! =P